Īstenotas otrā perioda ESF+ projekts “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei ” norises

    Laika posmā no 1.oktobra līdz 31. decembrim Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādes iesaistījušas un īstenojušas 64 norises, no kurām 48 ir STEM un 16 pilsoniskās līdzdalības norises.


   Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas un Rēzeknes valsts poļu ģimnāzijas skolēni šajā laika periodā apmeklēja “Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centrs” piedāvātās interaktīvas pilsoniskās līdzdalības un sociāli emocionālo prasmju attīstīšanas spēļu nodarbības, kuras apmeklējot guva tādas atziņas, ka ikvienam ir iespēja ietekmēt procesus savā klasē, skolā, kopienā, katrs spēj esaistīties nozīmīgos risinājumos. Līdzdalība veido kopīgu labumu. Individuāla motivācija un rīcība var nest sabiedrībai ilgtspējīgu ieguvumu. Skolēni veidoja personības izaugsmes portfolio pēc noteiktiem kritērijiem, lai varētu virzīties uz ilgtermiņa mērķiem, plānotu savu izaugsmi saistībā ar mācībām un vaļaspriekiem. Izvērtēja savas stiprās puses un izaicinājumus.
  Skolēni piedalījās daudzveidīgās praktiskās STEM nodarbībās, kas veicināja izpratni par dabas procesiem un zinātnes pielietojumu ikdienā. Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēni sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti iepazina enzīmu lomu organisma aizsargreakcijās. Rēzeknes pamatskola–attīstības centrs īstenoja Agitas Koļesnikas piedāvātos praktiskos eksperimentus par rauga darbību, mikrozaļumu audzēšanu un piedalījās radošās nodarbībās “Mans piparkūku namiņš”. Rēzeknes 3. pamatskolas skolēni piedalījās “Vaļa skoliņas eksperimentos”, savukārt Rēzeknes 5. pamatskolas skolēni izzināja augu nozīmi cilvēku dzīvē, ekosistēmu daudzveidību Rāznas Nacionālajā parkā, kā arī piedalījās izglītojošās nodarbībās par magnētiem. Nozīmīga projekta daļa bija robotikas un inženierzinātņu nodarbības sadarbībā ar ROBO HUB SIA. Rēzeknes sākumskolas, Rēzeknes 6. pamatskolas un Rēzeknes valsts poļu ģimnāzijas skolēni konstruēja un programmēja dažādus robotus – i-Robotu, Bruņurupuci, Helikopteru, SUMO robotus un Motorlaivu. Nodarbībās skolēni attīstīja loģisko domāšanu, problēmrisināšanas prasmes un iepazina programmēšanas pamatus. Papildus tam skolēni piedalījās nodarbībās “Zīmējam un mēram ceļu joslu krāsojumu” un iepazina elektronikas un krāsu mijiedarbību.
  Rēzeknes 2.vidusskolas skolēni apmeklēja “SIA Mazā brīnumzeme”, Cēsīs, kur skolēni izgatavoja elektronisku RGB apgaismojuma ierīci ar trim potenciometriem, kas ļauj regulēt sarkanās, zaļās un zilās gaismas komponentes, iegūstot vēlamo krāsu toni. Veiktais uzdevums attīstīja tehnoloģisko domāšanu, precizitāti un spēju sasaistīt mācību satura apgūto ar reālām tehnoloģijām.
Dažas skolas īstenoja praktiskas nodarbības par pārtikas ražošanu un veselīgu uzturu. 5.pamatskolas skolēni “SIA Siguldas saldējums” apguva piena izmantošanu saldējuma gatavošanā, iepazinās ar saldējuma ražošanas tehnoloģisko procesu. Savukārt 6.pamatskolas skolēni devās uz interešu izglītības iestādi “Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs”, kura skolēniem tika demonstrēti dažādi augļi, pārrunājot to sasmalcināšanas iespējas un termiskās apstrādes veidus, kā arī notika praktiska darbošanās – bērni cep augļu kēksiņus. Skolēni devās uz zemnieku saimniecību “Kotiņi”, kur piedalījās norisē “Putru garšas ceļojums”, paplašinot zināšanas par vietējiem produktiem un veselīga uztura nozīmi.