Laika posmā no 1.septembra līdz 30. septembrim Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādes iesaistījušas un īstenojušas pirmās norises. Šajā laika periodā kopumā tika īstenotas 23 STEM norises.
Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas un Rēzeknes 3.pamatskolas 7.,8.,9. klašu skolēni izmantoja iespēju un uzaicināja savā izglītības iestādē mācību procesa ietvaros nodarbības realizēt ar Robotikas skolas – ROBO HUB piedāvājumu. ROBO HUB spēļu formā sniedz zināšanas par tehniku un tās darbības pamatprincipiem. Praktiskajā daļā izglītojamie skolotāja vadībā būvēja programmējamus robotus – Ceļa tīrītāju, iRobotu un Motorlaivu. Programmēšanā no blokshēmām tika veidoti lineāri, cikliski un sazaroti algoritmi. Praktiski darbojoties un eksperimentējot, skolēni paši programmēja savus robotus, mainīja to darbības algoritmus. Nodarbības noslēgumā notika diskusija, kurā tika salīdzināti iegūtie dati un izdarīti secinājumi.
Rēzeknes sākumskolas 6.d un 6.m klases skolēni Daugavpils Inovāciju centrā iepazina DNS pasauli. Skolēni ne tikai diskutēja par DNS nozīmi, bet arī praktiski izdalīja banāna DNS un veidoja tā modeli no plastilīna un irbulīšiem. Noslēgumā skolēni kopīgi pārrunāja novērojumus, apkopoja eksperimenta rezultātus un diskutēja par to, vai bioķīmija varētu kļūt par viņu nākotnes interešu jomu. Nodarbība palīdzēja skolēniem atklāt bioķīmijas aizraujošo pusi un iedvesmoja turpmākiem eksperimentiem.
Rēzeknes valsts poļu ģimnāzijas 4.a un 4.b klases skolēni Daugavpils Inovāciju centrā apmeklēja izglītojošu nodarbību “Medicīnas nodarbība”. Nodarbības mērķis bija izpētīt cilvēka ķermeņa elpošanas, asinsrites sistēmas fizioloģiskos parametrus, novērtēt savu veselības stāvokli.
Skolēni diskutēja par to – kas ir medicīna un kāpēc tā ir nepieciešama, kā ir iespējams izmērīt pulsu, asinsspiedienu un skābekļa daudzumu asinīs, kā arī par ko liecina šie vitālie rādītāji. Komandas uzdevums bija izmērīt katra komandas biedra asinsspiedienu, pulsu un skābekļa daudzumu asinīs miera stāvoklī un pēc fiziskās slodzes (30 sekundes skrējiens), tāpat veica rezultātu salīdzināšanu ar citu dalībnieku rezultātiem un izdarīja secinājumus kā mainās pulss pēc fiziskām aktivitātēm. Skolēniem ļoti patika šī nodarbība, jo visi praktiski varēja līdzdarboties un izprast cilvēka organisma procesus. Nodarbība bija aizraujoša un izzinoša, jo skolēni pētīja un analizēja iegūtos rezultātus.
Arī Rēzeknes 5. pamatskolas 2.a klases skolēni apmeklēja Daugavpils Inovāciju centru. Skolēni devās zinātniskā piedzīvojumā, lai iepazītu magnētu īpašības, pielietojumu un darbības principus caur praktiskiem eksperimentiem un rotaļām.
Nodarbības laikā skolēni uzzināja, kā darbojas magnētiskie lauki, kāpēc daži materiāli tiek pievilkti, bet citi – ne, kā arī paši izmēģināja dažādus uzdevumus, izmantojot magnētus. Bērni veidoja vienkāršas konstrukcijas, pārbaudīja magnētu spēku un ar sajūsmu novēroja, kā magnētisms ietekmē ikdienas priekšmetus. “Šādas nodarbības bērniem palīdz saprast zinātni caur pieredzi un prieku,” uzsver Daugavpils Inovāciju centra izglītības programmu vadītāja. “Mēs vēlamies, lai skolēni redz, ka zinātne ir interesanta, un lai viņos rodas vēlme izzināt vairāk.” Rēzeknes 5. pamatskolas skolotāji atzina, ka šāda veida nodarbības sniedz skolēniem vērtīgu praktisku pieredzi, papildinot skolā apgūto teoriju ar reāliem novērojumiem un eksperimentiem.
Rēzeknes 5. pamatskolas 6.b klases skolēni apmeklēja uzņēmumu “Siguldas saldējums”, kurā norisinājās radoša un izglītojoša saldējuma pagatavošanas meistarklase. Norises laikā skolēniem bija iespēja iepazīt saldējuma rašanās vēsturi, ražošanas procesu, kā arī iemācīties atšķirt veselīga saldējuma sastāvdaļas no mazāk veselīgām vai pat kaitīgām. Meistarklases dalībnieki soli pa solim iepazina, kā top saldējums – sākot no veselīgu izejvielu izvēles, pareizas pievienošanas, līdz gatavā produkta sasaldēšanai un porcionēšanai. Klases audzinātāja A. Babre atzina, ka skolēni guva vērtīgas zināšanas par veikalos nopērkamo saldējumu izejvielām, kas attēlotas uz saldējuma iepakojuma, kā arī redzēja, kā ikdienā top viens no iemīļotākajiem desertiem – saldējums. Pasākuma noslēgumā skolēni baudīja pašu gatavoto krējuma – aveņu saldējumu.
Kā atzina gan skolēni, gan pedagogi, kas piedalījās norisēs, tās bija saturīgas, aizraujošas, ar praktisku darbošanos un aktīvu visu skolēnu iesaisti.
Bildes no īstenotajām norisēm pieejamas šeit.
