Pieaugušo izglītības un tālākizglītības joma ir nozīmīga ikvienā pašvaldībā, jo tā veicina iedzīvotāju konkurētspēju, pašizaugsmi un aktīvu līdzdalību sabiedrības attīstībā.
2025.gada septembra nogalē Limbažu novads kļuva par satikšanās vietu pieaugušo izglītības koordinatoriem no 23 Latvijas pašvaldībām un Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvjiem, kuri pulcējās uz mācību semināru “Inovatīvas mācību metodes pieaugušo izglītībā”.
Seminārā piedalījās arī Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Izglītības pārvaldes vadītāja vietniece, pārstāvot pilsētu pieaugušo izglītības jomas profesionāļu vidū un gūstot jaunas zināšanas un idejas turpmākajam darbam.
Pasākuma mērķis bija dalīties ar labās prakses piemēriem, īpašu uzmanību pievēršot radošu un inovatīvu mācību metožu izmantošanai pieaugušo izglītībā, kā arī iepazīt Limbažu novada pieredzi šīs jomas attīstībā. Seminārs apliecināja, ka pieaugušo tālākizglītība ir svarīga ikvienā pašvaldībā, un tās atbalstīšana ir būtisks ieguldījums cilvēkresursu attīstībā un sabiedrības labklājībā.
Semināru atklāja Limbažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja Sigita Upmale, kura uzsvēra pieaugušo izglītības attīstības nozīmi un koordinatoru lomu iedzīvotāju izaugsmes veicināšanā. Viņa akcentēja nepieciešamību iedvesmot cilvēkus mācīties visa mūža garumā un izmantot savas stiprās puses neatkarīgi no vecuma.
Semināra norises laikā dalībniekiem bija iespēja iepazīt vairākas Limbažu novada vietas – Limbažus, Ungurpili, Staiceli un Salacgrīvu, piedaloties radošās un izzinošās aktivitātēs:
Pasākuma programmu izstrādāja Limbažu novada pašvaldības Izglītības pārvalde sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju. Seminārs sniedza vērtīgu pieredzes apmaiņas un profesionālās pilnveides iespēju, stiprinot sadarbību starp pašvaldībām un veicinot pieaugušo izglītības kvalitātes attīstību visā Latvijā.
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība turpinās aktīvi iesaistīties pieaugušo izglītības attīstībā un sadarbībā ar valsts un pašvaldību partneriem atbalstīt mūžizglītības iespējas ikvienam rēzeknietim.
