Pirmsskolas un sākumskolas MJ sadarbības noslēguma seminārs “Kā, ko, kad vērtē un kā atspoguļo vērtējumu?”

“Uz izaugsmi balstīta vienota vērtēšanas sistēma” — tas ir ne tikai lozungs, bet virziens, kurā mēs ejam.

24. aprīlī Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Izglītības pārvaldē tikās Rēzeknes pilsētas pirmsskolas metodiķi, sākumskolas jomas vadītāji, kā arī pirmsskolas un sākumskolas mācību jomu koordinatores – Vija Andžāne un Sandra Juste, lai kopīgu atskatītos un izvērtētu, kā iestādēs šajā mācību gadā tika īstenota viena šī mācību gada galvenajām prioritātēm – vienota vērtēšanas sistēma.

Lai pilnveidotu pedagogu kvalitatīvu vērtēšanas nodrošināšanu mācību procesā, sākumskolas izglītības iestādes pedagogi piedalījās profesionālās kompetences pilnveides kursos “Vērtēšana skolēnu izaugsmei. Pārbaudes darbu veidošanas principi”, tika rīkota domnīca “Dažāda izziņas līmeņa uzdevumi pārbaudes darbu veidošanā” skolotājiem, kuri māca latviešu valodu 1.–3.klasēs, 4.–6. klasēs. Sākumskolas jomas vadītājiem tika organizēta sanāksme, kurā dalījās ar labās prakses piemēriem formatīvās vērtēšanas īstenošanai.

Savukārt pirmsskolas izglītības iestādes metodiķi piedalījās Rēzeknes Izglītības pārvaldes organizētajā seminārā ar sākumskolas jomas koordinatores Sandras Justes atbalstu un pieredzi par vērtēšanu un tā atspoguļošanu E-klasē. Visa mācību gada garumā pirmsskolas pedagogiem tika piedāvāti pieredzes apmaiņas  semināri – kopumā 10 pieredzes apmaiņas  semināri, kuros piedalījās 10 Rēzeknes pilsētas pirmsskolas izglītības iestādēs un 120 pirmsskolas pedagogi. Savstarpējās pieredzes apmaiņas rotaļnodarbībās skolotāji demonstrēja, kā ievieš nodarbībās formatīvo vērtēšanu, izglītojamie veic sava snieguma vērtēšanu, izmantojot snieguma līmeņus –  STAP. Pēc vērotajām rotaļnodarbībām iesaistītie pedagogi izvērtēja un sniedza atgriezenisko saiti.

Kopīgajās diskusijās tika secināts, ka vērtēšanas pieeja ikvienā vecumposā ir jāturpina pilnveidot, lai tā vēl precīzāk atspoguļotu skolēnu izaugsmi un veicinātu mācīšanās motivāciju. Tāpat tika iezīmētas nākamās prioritātes izglītības kvalitātes celšanai – lasītprasmes veicināšana visos vecumposmos un vienotas izpratnes īstenošana pārejā no pirmsskolas uz sākumskolu. Tika uzsvērts, ka šie aspekti prasa saskaņotu rīcību starp pirmsskolas un sākumskolas pedagogiem, kā arī mērķtiecīgu metodisko un profesionālās pilnveides atbalstu.